Díky standardu Honda SENSING pro celou modelovou řadu jsou moderní vozy Honda jedněmi z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Honda SENSING patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů a varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.
Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení
Představujeme nové bezpečnostní technologie Honda nazvané „Pokročilý systém podpory řízení“. V souladu s filozofií „Bezpečnost pro každého“ tento nový soubor aktivních bezpečnostních systémů využívá kombinace čidel, kamer, laserového radaru s krátkým dosahem a běžného radaru, s jejichž pomocí zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti za všech podmínek a poskytuje řidiči i cestujícím pocit maximálního bezpečí.
Bezpečnostní pakety obsahují:
Adaptivní tempomat umožňuje udržovat nastavenou rychlost a zároveň automaticky dodržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla před vámi. Radarový snímač adaptivního tempomatu ukrytý za čelní mřížkou dokáže monitorovat prostor až do vzdálenosti 100 metrů před vozidlem.
Pokud je cesta volná a před vámi nejede žádné vozidlo, systém udržuje nastavenou rychlost jako klasický tempomat. V případě, že se před vámi objeví jiné vozidlo, které jede pomaleji, systém adaptivního tempomatu automaticky upraví vaši rychlost tak, aby zajistil bezpečnou vzdálenost. Jestliže vozidlo jedoucí před vámi zpomalí nebo zrychlí, systém i-ACC detekuje změnu a přibrzděním nebo zrychlením udržuje bezpečnou vzdálenost a vyrovnává rychlost vašeho vozidla až do původně nastavené hodnoty. Vzdálenost mezi vozidly závisí na vaší rychlosti: čím rychleji jedete, tím delší bude vzdálenost a naopak. Velikost dodržovaného rozestupu lze navíc nastavit ve třech různých úrovních: dlouhá, střední a krátká.
i-ACC má nyní rozšířenou funkčnost, větší komfort a bezpečnost. Díky kombinaci radaru a kamery dokáže sledovat provoz i v sousedních pruzích a díky tomu upraví rychlost vozu s předstihem a není nutné intenzivní brzdění.
Unikátní systém pro zmírnění následků nehody CMBS, podobně jako adaptivní tempomat (na kterém však pracuje zcela nezávisle), pomocí radaru umístěného v přídi vozu neustále monitoruje prostor před vozidlem. Při nebezpečném překročení minimální vzdálenosti např. od vozidla vpředu, je řidič na tuto skutečnost nejprve upozorněn akustickým signálem a blikající kontrolkou na přístrojové desce.
Pokud na vzniklou situaci nereaguje a vzdálenost se nebezpečně zmenšuje, přidá se k tomuto varování krátké pocukání bezpečnostním pásem a vozidlo zároveň začne samo mírně brzdit. Jestliže systém vyhodnotí situaci jako již neodvrtanou kolizi, tak se snaží zmírnit její následky, tím že začne automaticky intenzivně brzdit a zároveň přitáhne bezpečnostní pásy cestujících na předních sedadlech. Systém CMBS se nezapne, pokud rozdíl rychlostí nedosáhne 15 km/h. CMBS se také nemusí zapnout při náhlém otočení volantu, např. při vyhýbání kolizi. Hlavním účelem systému CMBS je tedy upozornit na potenciální nebezpečí případně snížit míru zranění, ke kterým může dojít při nečekaném nárazu. Systém CMBS může pomoci minimalizovat následky nárazu, avšak nemůže zachránit každou situaci, proto i se systémem CMBS je nutné přizpůsobit způsob jízdy, brzdění a řízení podmínkám provozu.
Asistent pro rozjezd v kopci (HSA) dokáže rozpoznat, zda vůz jede do kopce. Při rozjezdu do kopce totiž zachovává v brzdové soustavě tlak ještě krátce po uvolnění pedálu, čímž dá řidiči dostatek času pro hladký rozjezd. Inteligentní řídící jednotka nepřetržitě vyhodnocuje úhel sklonu vozovky pomocí čidla náklonu a přilnavost kol pomocí systému VSA.
Asistent pro rozjezd z kopce (HDC) pomáhá řidiči při řízeném sjíždění svahů. Je dostupný u modelů s automatickou převodovkou a je aktivní v rychlosti 8-20 km/h a pomáhá zajistit bezpečné a stabilní sjezdy svahů v obtížném termínu. Technicky tento systém využívá autonomního brzdění, s jehož pomocí reguluje rychlost vozidla při sjíždění strmých svahů. Pokud řidič uvolní brzdový pedál při rychlosti do 8 km/h, bude systém tuto rychlost udržovat automaticky. Tato funkce je velmi důležitá u vozidel s automatickou převodovkou, která postrádají možnost brzdění motorem běžnou u vozů s manuální převodovkou.
Systém udržování v jízdním pruhu využívá kamery upevněné pod čelním sklem vedle vnitřního zpětného zrcátka. Ta dokáže identifikovat čáry podélného značení na vozovce nebo čáry pruhů na víceproudé dálnici, mezi nimiž vozidlo jede. Jakmile vozidlo začne vybočovat z jízdního pruhu systém LKAS na to upozorní a zároveň pomocí síly do řízení (volantu) pomůže řidiči upravit směr jízdy tak, aby se vůz pohyboval v příslušném jízdním pruhu.
Pokud se vozidlo dostane příliš blízko k okraji jízdního pruhu, na multifunkčním displeji se zobrazí výstražné upozornění a zazní zvuková signalizace. Pomocí volantu se pak řidič vrátí vozidlo zpět doprostřed svého jízdního pruhu. Systém LKAS vypne upozornění a přestane působit silou na řízení. Systém LKAS funguje v rozsahu rychlostí 72 až 180 km/h a v zatáčkách o poloměru větším než 300 m, ale v žádném případě nenahrazuje činnost řidiče a není určen k tomu, aby řidič nemusel držet volant nebo se nevěnoval řízení. Několik sekund poté, co sundá řidič ruce z volantu, nebo když systém vyhodnotí, že se řidič nevěnuje řízení, LKAS v několika krocích na tuto skutečnost nejprve řidiče upozorní a poté se vypne. Jakmile řidič opět pohne volantem systém LKAS se opět aktivuje. Pokud se vozidlo přiblíží k levé nebo pravé podélné čáře jízdního pruhu, systém zasáhne mírným tlakem (točivý moment) do řízení. Jakmile se vozidlo začne vracet do středu jízdního pruhu, moment slábne.
Sedadla Magic Seats lze jednoduchým pohybem zvednout nebo sklopit. Díky jejich rozdělení v poměru 60:40 lze vytvořit různé kombinace pro přepravu vysokých předmětů, dlouhých předmětů či kombinaci obou.
Při normální každodenní jízdě se systém Real Time AWD chová jako konvenční systém pohonu předních kol. Pokud však přední kola začnou ztrácet trakci, systém začne automaticky přenášet výkon na zadní kola. Systém Real Time 4WD předchozí generace byl poháněn automaticky pomocí dvojice hydraulických čerpadel (jednoho poháněného předními koly a jednoho poháněného zadními koly) a kulové vačky, která ovládala spojku přenášející výkon na zadní kola.
Pokud se přední kola začnou otáčet rychleji než zadní, rozdíl v tlacích mezi oběma čerpadly vede k aktivaci spojky a k přenosu výkonu na zadní kola. Systém byl navržen tak, aby dokázal rychle reagovat na prokluz předních kol. Nový systém Real Time AWD pro připojení hnacího hřídele k zadnímu diferenciálu stále využívá lamelovou spojku podobnou té, kterou lze nalézt například v automatických převodovkách Honda. Namísto dvou hydraulických čerpadel a kulové vačky z předchozích systémů je nyní použit elektromotor, který pohání jedno hydraulické čerpadlo ovládající spojku. Elektromotor je ovládán inteligentní řídicí jednotku (Intelligent Control System), která zajišťuje přenos výkonu v závislosti na podmínkách. Nový systém dokáže rozpoznat změny v rychlosti otáčení kol mnohem rychleji, než jeho předchůdce, což pomáhá předcházet protáčení kol. To je významné především při jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, například sněhu.
Ve svém důsledku tento elektronicky aktivovaný systém přináší o 17% nižší hmotnost pohonného ústrojí (přibližně o 16,3 kg) a vnitřní tření se snížilo o 59%. Tato vylepšení přispívají k dalšímu snížení negativního vlivu na spotřebu paliva, který je běžný prakticky u každého systému pohonu všech kol.
Pomocný systém pro jízdu s přívěsem zvyšuje bezpečnost jízdy při vlečení přívěsu. Tento systém je doplňkem stabilizačního systému Honda VSA, jenž dokáže rozpoznat počáteční oscilace (vlnění) vyvolané přívěsem při vyšších rychlostech. Za pomoci snížení točivého momentu a přibrzděním vybraných kol umožní systém TSA řidiči mít vozidlo i přívěs plně pod kontrolou.
Stabilizační systém VSA pomáhá řidiči udržet si kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a při náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí pravá nebo levá kola a převezme kontrolu nad škrticí klapkou a zapalováním. Sledováním údajů z různých senzorů ve vozidle systém VSA vyhodnocuje aktuální jízdní stav vozu a porovnává ho s požadavky řidiče.
Pokud je odezva vozidla mimo předpokládaný rozsah (například pokud jsou síly působící při průjezdu zatáčkou větší než možnosti pneumatik), systém VSA automaticky zasáhne a sjedná nápravu. Systém je nastaven tak, aby zajistil stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti, ale aby přitom neomezoval potěšení z jízdy. V případě přetáčivého chování (které může vést ke smyku) systém VSA přibrzdí vnější přední kolo, které stáčivý trend vyrovná. Na druhé straně, pokud je zjištěna nedotáčivost, systém VSA přibrzdí vnitřní kolo a sníží výkon motoru tak, aby se automobil vrátil zpět do požadovaného směru.
Obsah této stránky byl převzat z oficiálního webu www.honda.cz.
Jazz JAZZ CROSSTAR Civic Civic Type R
HR-V ZR-V CR-V CR-V HYBRID NSX
Máte-li dotaz k naši nabídce, zájem o cenovou nabídku, konzultaci nebo servisní služby, pak nás neváhejte kontaktovat. Rádi Vám vyjdeme vstříc v různých oblastech prodeje a servisu vozů Honda.